Tuesday, June 28, 2011

memaafkan..kamu akn rasa gembira

benar..memaafkan seseorang yang berbuat salah..tu perkara yang mulia..kita akan rasa hidup kita lagi gembira..itu yang aku lakukan..memaafkan kawan aku..iaitu ida..hmm..tak perlu nak mengaibkan..cukuplah aku sudah memafafkan nya..sebenarnya dah lama aku memafkan dia..aku akui..aku bukan jenis yang pendendam..apatah lagi nak bercerita keburukan orang.mungkin sebab ada pihak ketiga yang menambah-nambah cerita..yang tak senang hubungan baik kita..sebab orang ketiga juga hubungan kami menjadi semakin teruk..dan aku pula bertindak hanya mendiamkan diri..benarlah..jika kita dipihak yang benar,allah akan membantu..mungkin sebab ego dan kesedihan yang buat aku tak menegur ataupun senyum tiap kali aku bersua..sebab aku rasa sedih..DIULANGI..aku tak benci..kawan-kawan yang mengenali aku mengatakan aku ni jenis lembut..hati aku ni tak simpan dendam..betol la tu..dan aku dah pun memaafkan dia..aku akui..aku rindu kenangan dengan dia..aku syang dia..aku tau dia marah aku sebab aku adik dia..sebab dia pun sayang aku..cuma mungkin cara dia tunjukkan sayang tu..cam da tak de hari esok untuk aku..mungkin dia terlalu menjaga aku supaya aku tak sakit..bagi dia,aku masih lagi budk kecik yang manja..expecially dengan family aku..siti ruhaida bt kamaruddin..saya maafkan kamu..saya tak simpan dendam..saya masih lagi menyayangi kamu sama macam mula-mula saya mengenali kamu..maafkan saya juga sebab tak tegur or senyum..bukan sebab saya benci kamu..TIDAK..sebab saya sedih..persahabatan kita jadi begitu.. now..sama-sama kita buka buku baru..kamu..hingga hujung nafas ini..selamanya sahabatku...


see..aku rasa sangat-sangat lega..sangat2 hapy sebab memafkan orang..try dis..hidup kamoo akn ceria..

No comments: