Wednesday, July 10, 2013

Ramadhan datang lagi

Alhamdulillah.masih diberi peluang oleh allah swt untuk berpuasa dan merasai nikmat keberkatan bulan ramadhan.
Seperti yang semua maklum.aku menjalani 2 siri pembedahan. Dimasukkan ke ICU..pembedahan ke dua merupakan pembedahn kecemasan yang pihak hospital lakukan.alhamdulillah..aku berjaya puasa.berkat izin allah.aku berjaya bertahan.ya..sepatutnya aku tak dibenarkan puasa.sebab boleh mengundang mudarat pada kesihatan yang belum pulih.tapi kalau dah namanya degil.faham2 jela kan.aku yakin dengan diri aku.sebab paling penting.aku sayang puasa aku..sebab sebelum ni pada september 2009.aku pernah sakit.3 bulan tak boleh bangun.nak bangun kena guna kerusi roda.tapi..aku gigih juga puasa..sayang sangat puasa tu.selagi aku larat.selagi itu aku puasa.melainkan kalau bendera merah datang la kan.hehe..cuma beza ramadhan tahun ni..aku tak dapat sembahyang terawih..tak dapat solat fardu bersama en suami kerana aku solat dengan cara baring.. Isyak tadi aku cuba solat duduk.malangnya tak boleh.jadi sesuatu..jadi.baik aku tak berdegil kan..jadi kawan2..aku mohon doa kalian.doakan aku sembuh supaya aku dapat beribadat kepada allah swt.supaya aku dapat lakukan amal kebajikan dan paling penting..memenuhi impian aku..impian untuk abah dan arwah mak.. Sekian..

3 comments:

saidila said...

alhamdulillah....

kalah org sihat dia punya degil nihhhh....

yg penting niat semua kerana Allah Taala...

selamat menjalani ibadah puasa dengan berjaya walau sedang diuji dengan kesihatan yg kurang baik....

semoga kesembuhan akan menjadi milikmu....

insyaAllah...

Rizqi mumy said...

Terima kasih kak dila. Alhamdulillah..dengan izin allah..dh sembuh..dah boleh sembahyang macam normal.gembira sangat..

Rizqi mumy said...

Terima kasih kak dila. Alhamdulillah..dengan izin allah..dh sembuh..dah boleh sembahyang macam normal.gembira sangat..