Thursday, April 21, 2011

miang keladi

hmm..kawan-kawan..patot tak aku tuka number hp aku lagi..again...aku naik rimas dan muak dengan perangai manusia ni..dah ada isteri..tapi masih nak menggatal..bukan menggatal sabah ya..nak cakap orang tua..nampak pula xde sopannya..kite pnggil warga gangsa la ya..huhu..betul..aku sangat-sangat tak paham..kalau setakat mesej atas urusan kerja..call pun atas urusan kerja..boleh la aku terima..tapi..ya allah..tolonglah..umur pun umur abah aku..tak perlu la aku sebut mereka ni dari jabatan mana,kementerian mana..patotnye mereka ni patut malu dengan aku..yela..maybe anak-anak mereka pun sebaya aku..macam peluru berpandu panggilan masuk tanpa henti..aku tak jawab derr...maaf ya..aku takkan jawab sebarang panggilan masuk yang xkeluar sebarang nama..bukan la aku nak poyo or bajet semua suke aku..x..aku juz rasa malu dan geram.. contohnya mesyuarat ketua-ketua jabatan peringkat daerah..ade la seorang ketua jabatan ni usha-usha dan afta meeting,datang dan tanya..awak ni ade kakak ke??muka awak familiar la..erm..ayat da lapok la pakcik oi...aku pun sedapkan bahasa..xde la..pelanduk 2 serupa kot..tapi ada juga yang tanya..selalu nampak awak kat majlis mb ngan kat istana yam tuan..okeh..itu boley diterima...sebab aku memang wujud pun..tapi tak perlu la kau nak promote kat kengkawan yaang kau kenal aku kan??haaishhh..kawan-kawan..pelu tak aku tuka no phone???

2 comments:

arekymz said...

bako je.
haha.
org tua mane la yg gatai tu ek?
sabo jela.

Rizqi mumy said...

akemm..lame kamoo myepi
ade r..hngen betol