Wednesday, September 15, 2010

because he is muslim

credit to http://coretanperantau.blogspot.com  for dis entry
 
Just a sharing. I got this from my friend. No heart feeling and no offense at all yerk.
Ponder about this and do leave some comments or feedback!!


























Do help yourself to click any pictures above for a better view.

Wednesday, August 18, 2010

lgu raya

baru je sminggu pose..opis aku ni da pasang lagu raya yg syahdu2 n tangkap leleh..cesss...sengaja wat aku ngan kak mas punye ati meronta2 nk lik kg..almaklumla..staf kat opis ni kebnyakkn orng n9..xla jauh nk lik kg..aku,kak mas je yg jauh..aku perak..kak mas lak kedah..dgr lagu raya ni wat aku xsabar nk lik kg..nk jumpa family..yela..nama pon keja jauh..ank2 muda di perantauan harusla blik ke kg time raya..nk jumpe family..adik badek..bestnyer...xsabar...
ari ni kelas yg aku ngaja mang banyk..jadi singa yer..hakhak..sy mara2 syg je tau kat studnt..aku ni jenis mara kejap je..n aku buknla yg jenis smpan dlm ati..bile da mara,aku lupe je tros..xde r nk mara2 ag...n td tsentuh bla shuada nangis..coz sem lepas pon aku penah mara dier..kes yg sama..yela..presentation gune slide org len..sah2 ler aku lecturer..mestila sume slide aku baca..dr sem lpas..harus la aku tau..erk..cuba si shuada ni..xbgtau kat aku yg geng2 dier xbuat..cian la pulak..nseb bek aku xnges skali..tap alhmdulillah..dier ok..dier da terangkan kat aku..
skunk sedang nyanyi lagu rya ag..pe tema ek tahun ni?? nk msak pe..bg duet raya ag..aduyai..fenin2..hehehe..
owhhhhhhhhhh...............sgt2 rindu kg...

Saturday, August 7, 2010

g2000 menjadi pilihan

oleh kerana xtiviti shopim cam xabes ag..so,dis week aku ngn en tunang decide naik ke kl..coz kat semban ni tllu kureng butik2 yang best utk dijelajah..so,mula2 plan ke midvalley..pastu ke ou or one utama..1st destination bila smpai mestilah ke muvie..penat kn drive.so,relax2 kn  minda b4 aktiviti penjelajahan bermula..so,g la que..nk tgok last airbender..ala..xtau btol or x aku eja..cte avatar tu..best..sgt suka..tu baru book 1..hope bley tgok ag yg lain2..b4 tgok muvie..harusla makan2 kn..so,we decide ke kfc je..mkn alas pewot..pastu nek ats..tunggu muvie+bli popcorn sgala bagai..after tgok muvie, we stad menjelajah..oleh kerana aku pon baru je sembuh dan xsepenuhnya..mest benti rehat la..sume butik aku masuk..dr levis smpai ke roul.padini smapai ke adidas..last2..yang menjadi pilihan aku mestila padini..kan aku ni regular customer kat padini tu+ ke G2000..org ckp G2000 nih mahal..bagi aku harga nya standard je..sebelum tu,harus singgah ke teppayaki..makan la...aku jus order jus epal..my en tunang yang mkn..sangat penat..en tunang bli new ring..kat stainless seel n jewelery..amek ko..org lain pkai cincin silver harga kokak2 pasar mlm dlmrm30..ni en tunang punye dlm200++ sebentuk..cincin kawen en tunang mayb akn aku tempah kat c2..insyaallah..hehehe...
ni tgok la antara sebahagian pic aktiviti  mase aku bershopim


Wednesday, August 4, 2010

lelaki perlu tau

Lelaki perlu tahu yang perempuan:

1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.
2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.
3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.
4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.
5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.
6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.
7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.
8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.
9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.
10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukanmenghanyutkann ya.

“Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari. Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA”

Wednesday, July 21, 2010

xtiviti opismate

ktowng da slmat blik ke uma msing2..
ari ni de xtiviti bbq wit opismate ngn mandi manda
kenyang pewot...
mang penat n sonok bangat..
coz jd itik bukit...
xdela..
actually ni bbq utk raikn staf2
n ktowng decide g ke batu 4 pd...utk aktiviti membakar n ke blue lagoon utk aktiviti mand mand
mang sonok coz g ngan opismate yg gle2 sengs cam aku..
aku xla xtolong..aku tolong tau
tap yg ringan2 jela..
gle kau..tu pon da sempots
tap msih kuat utk truskn xtiviti
n mayb next time we oll nk decide wat ag..
1 geng b4 puase coz msing2 da konfirm nk follow xtiviti..nk pulun abes kot..huhu
almaklumla..abg topek akn mninggalkn kami coz dier da dpt another job..quit ok la ngn dier..
n ktowng hope xnk lost contact..janji tau sayunk2 ku...
n akibat tlalu bnyk sngt mkn udang..
bibir aku da rse tebal nih..
yela..smpai order 3x kot..min faez amekkn, minx ruzai amekkn..minx hadi amekkn n last..syafik amekkn..ehh..4x order kn??huhu
n skunk aku tpksa menanggung gtal kat hidung n pp yg terlampau gatal..
bibir usah cte la..tolong2..n actually aku xde allergic seafood tau
ni apsal tah leh kena lik..dlu penh la..
pastu ilang kot..nih????

Thursday, July 15, 2010

mahu life yg sweet??

People often asked me, “How can you be so carefree?”. I often laughed at this. Because being me, there is no such thing as ignoring things the way it should be. Can you be carefree when people talked about you behind your back? Can you be carefree when nobody wants to talk to you because you made one mistake? To me, I’m not being carefree, I’m simply living life like the way it should be. I’ve always told myself, “life can be hard as it wants to, but you can make it sweet and simple as you like”. Of course, putting it in mere words is easy, but we are just human, so it’s normal for us to be questioning: “how can we achieve a sweet, simple life?

Take a good look around you. Can you see what the world has offered to us since long time ago?. Even looking up at the clouds can show us how beautiful the world is. Today we are so caught up with jobs and studies that we forget to appreciate the beauty of all this. Sometimes, when you’re walking fast to reach your destination, take a glance at the blue sky, take a deep a breath, and smile. Shouldn’t you be a little at ease seeing how the clouds move? There is so much in the world that we took for granted, but from today, open your eyes and see with your heart.

And have you tried to spend some time feeling grateful to the people and what they do around you? You see, people always complain that they have a lot of work to do, but doesn’t that means you have jobs to support your living? A lot of laundry and ironing means you have clothes to wear, and the tedious work of cleaning the toilet and the gutters in your house means you have a home to live in. These simple things may often be ignored, but by appreciating all these mundane things can help to make your life better.

Most of the times, if you’re having troubles in relationships, try to make an assessment to yourself.The way people treat you is a reflection of how you treated them. We never realised this; most of us will claim that we have done nothing wrong, and the other party are being unkind by treating us badly. But that perception may be wrong; plus there’s no harm in giving some time to think whether what you’ve done all this time is right or wrong. But we are just human, of course we can’t be perfect.

Despite being a non-perfect creation, (how can we be as perfect as God who made us all?) we can strive to be one. Of course, it’s impossible for us to be really good, but at least on our way of trying to be one we may learn new lessons which will make us a better person. Try not to find faults within others, and improve your relationships with the people around you. Being perfect may be impossible, but being better is always worth the try.

So now, can you say living a simple yet sweet life is impossible? Beautiful words can be written and said, but it depends on yourself whether you want to take up the challenge and do it. Nothing can be that easy, and the points above are the ones that can help to simplified. Take the first step and see how your life may change. After all, it’s your life, so you’re the one who should decide

Wednesday, July 7, 2010

al - fatihah buat nor liyana bt adnan

pg td..masa bekpes..sungguh..aku tkejut..coz aku khilanggan seorang student coz kemalangan kat tangkak.arwah org epoh..mang aku sedey..tros xde mod..coz aku knal arwah..aku yg aja arwah..aku halalkn segala ilmu yang aku beri pd arwah..
pada aku, arwah xbg masalah pon..biase la..pelajar..dtg xdtg tap aku xkisah aslkn arwah leh catch up pe yang aku aja. arwah jenis pendiam kat dlm clas.tap mang dier baik..sbb tu la..bla dorang sebut nama arwah..tros terbayang muka arwah ngn kawan beknya yg slalu berdua..tabahkan ati ku ya allah..mayb pada yg len, dorang ok..tap bg aku..x..coz aku da anggap arwah n sume pelajar aku cam adek aku sndiri..sbb tu la aku rase sedey..rase khilangan..
ya allah..kau ampunilah dosa- dosa pelajar ku iaitu nor liyana bt adnan..tempatkan la ia dikalangan orang2 yg beriman...amin...
buat arwah nor liyana btt adnan, sy halalkan segala ilmu yang diberi..sy syg awk...

Saturday, January 23, 2010

Open you eyes- by Maher Zain

credit to saudara shahir yg brada di egypt ats lagu ni kat blog awk...thanx gak to ur fwen..yg xsilp bru lik dr uk ats lagu ni...,SAMA2 LA KT HAYATI LIRIK lagu ni ya.. 2 both of u..gud luck utk final year disana ya..


p/s : shahir ni kwn kepda c.din iaitu buah ati n jntung sayer..so,pd shahir..kami b2 doakn awk sntiasa sihat n bjaya ya ustaz shahir..heheheh...

Look around yourselves



Can’t you see this wonder


Spreaded infront of you


The clouds floating by


The skies are clear and blue


Planets in the orbits


The moon and the sun


Such perfect harmony


Let’s start question in ourselves


Isn’t this proof enough for us


Or are we so blind


To push it all aside..


No..


We just have to


Open our eyes, our hearts, and minds


If we just look bright to see the signs


We can’t keep hiding from the truth


Let it take us by surprise


Take us in the best way


(Allah..)


Guide us every single day..


(Allah..)


Keep us close to You


Until the end of time..


Look inside yourselves


Such a perfect order


Hiding in yourselves


Running in your veins


What about anger love and pain


And all the things you’re feeling


Can you touch them with your hand?


So are they really there?


Lets start question in ourselves


Isn’t this proof enough for us?


Or are we so blind


To push it all aside..?


No..


We just have to


Open our eyes, our hearts, and minds


If we just look bright to see the signs


We can’t keep hiding from the truth


Let it take us by surprise


Take us in the best way


(Allah..)


Guide us every single day..


(Allah..)


Keep us close to You


Until the end of time..


When a baby’s born


So helpless and weak


And you’re watching him growing..


So why deny


Whats in front of your eyes


The biggest miracle of life..


We just have to


Open our eyes, our hearts, and minds


If we just look quiet we’ll see the signs


We can’t keep hiding from the truth


Let it take us by surprise


Take us in the best way


(Allah..)


Guide us every single day..


(Allah..)


Keep us close to You


Until the end of time..


Open your eyes and hearts and minds


If you just look bright to see the signs


We can’t keep hiding from the truth


Let it take us by surprise


Take us in the best way


(Allah..)


Guide us every single day..


(Allah..)


Keep us close to You


Until the end of time..


Allah..


You created everything


We belong to You


Ya Robb we raise our hands


Forever we thank You..


Alhamdulillah..

 ni lak lirik yg telah ditranslatekn dalam bahasa melayu... hope u oll like it...



Lihat di sekeliling engkau



Tidakkah engkau melihat keajaiban ini


Tersebar di hadapanmu


Awan-awanan yang terapung sendiri


Langit yang cerah dan biru


Planet-planet pada orbit-orbitnya


Dan jua bulan serta matahari


Sesuatu yang harmoni sempurna






Marilah kita mula bertanya pada diri kita


Tidakkah bukti ini cukup untuk kita?


Atau adakah kita buta


Untuk menolak semua ini ketepi?


Tidak..






Kita hanya perlu


Membuka mata kita ,hati kita, dan fikiran kita


Kalau kita melihat dengan jelas tanda-tanda ini


Kita tidak akan dapat bersembunyi daripada kebenaran


Biarlah ia membawa kita secara indah


Bawalah kami ke jalan yang terbaik


(Allah)


Pandulah kami setiap hari yang kami lalui


(Allah)


Jadikanlah kami sentiasa hampir dengan Mu


sehingga habisnya waktu..






Lihatlah dalam dirimu


Suatu arahan yang sempurna


Tersembunyi dalam dirimu


Mengalir dalam saluran darah


Bagaimana pula dengan kemarahan , cinta , dan kesakitan


Serta semua benda yang engkau rasa


Bolehkah engkau merasainya dengan tanganmu?


Bukankah ia benar-benar wujud






Apabila bayi lahir


Sangat tidak berupaya dan lemah


Dan engkau melihatnya membesar


Jadi mengapa menafikan?


Apa yang ada di hadapan matamu


Keajaiban terbesar dalam kehidupan










Ya Allah


Engkau menciptakan segalanya


Kami kembali pada Mu


Ya Robb kami menadah tangan berdoa


Selama-lamanya kami bersyukur pada Mu


Segala puji hanya bagi Mu ya Allah..



Monday, December 28, 2009

Untukmu yang bernama teman,

Untukmu yang bernama teman,



Ingin aku hadiahkan sebaik-baik kalungan,


Seindah-seindah anyaman,


Dari seharum-harum bunga,


Kerana hati yang terpahat ini,


Saban hari semakin menyayangi,


Nilaian yang sama-sama kita kecapi,


Kenangan yang tak sudah-sudah kita lakari,


Kerana aku perantau,


Yang kerap menapak dan menjajah,


Walau dalam makna yang sementara,


Walau secebis semangat didada.


Contohku adalah kamu,


Kerana tamsilanmu adalah Rasulku,


Manusia agung karya Ilahi,


Pembimbing umat ke jalan abadi






Aku ingin melihat,


Rencana yang sama-sama kita bentangkan,


Bersemadi dalam hati-hati manusia,


Bersemi dalam peradaban ummah,


Tidak akan pernah cukup,


Apa yang kita lemparkan,


Kerna apa yang bakal dituntut,


Itulah yang kita khuatirkan.


Teman Bangkitkan kembali nostalgia itu,


Bersama ukhwah kita adun kembali,


Demi saat yang bakal kita miliki.


Teman,


Jangan mudah kita menafsir,


Mimpi indah kini,


Yang bukan untuk dirai,


Tetapi lihatlah ia,


Sebagai penterjemah diri,


Dikala kita beruzlah sunyi


Menghadap Ilahi.